תכנון מסילות רכבת

mesilat-rakevet

לעובדי מחלקת תכנון מסילת רכבת - ניסיון בתכנון מאות רבות של קילומטרים של מסילות בארץ ובחו"ל.

חברת דקר בניין והנדסה בע"מ הינה אחת מהחברות הבודדות המוכרות ע"י רכבת ישראל לתכנון מסילות.

החברה תכננה בין היתר, כמתכנן ראשי את קו הרכבת החדש והמשודרג בין נען לבאר שבע, וכן מתכננת כיום את המקטע הצפוני של "הקו האדום" – הרכבת הקלה של מטרופולין תל אביב.

פרויקטים לדוגמה:

  • הכפלה ושדרוג מסילת רכבת נען – באר שבע

הכפלת המסילה בתוואי שאורכו 76 ק"מ, שדרוג המסילה הקיימת באורך 45 ק"מ. סה"כ אורך מסילות, 180 ק"מ. כלל תכנון גיאומטרי של צירי המסילות, חתכים לאורך ולרוחב, תכנון מעבירי מים, תכנון 32 גשרים, 10 גשרונים, קירות תומכים, דיפון, תכנון של 7 תחנות תפעוליות ו – 3 תחנות נוסעים. הפעלת צוות של 18 יועצים ומתכננים כמתכנני-על.

  • הרכבת הקלה בתל אביב - מקטע צפוני הקו האדום

מתכנן ראשי של החלק הצפוני של הקו האדום ברכבת הקלה בתל אביב, לרבות תכנון הקו המקדים בתוואי.
מזמין העבודה: חברת נ.ת.ע

  • מסילת רכבת נען - ירושלים

תכנון מחדש (שדרוג) 65 ק"מ מסילות ברזל, מאזור נען ועד ירושלים. העבודה כללה תכנון גיאומטרי והתאמתו לרכבת ה"טילטינג", תכנון קירות תומכים, תכנון קירות דיפון, החלפת כל מעבירי המים, תכנון 5 תחנות תפעוליות ו-2 תחנות נוסעים, תכנון 5 גשרים.

  • מסוף רכבת בסיס נחל שורק

מסוף מטענים, שלוחת מסילה באורך כ- 3.5 ק"מ ומשטח לשינוע.
שטח העבודות: כ - 20,000 מ"ר.
מזמין העבודה: משרד הביטחון - מרכז בינוי / ענף מרכז.

 

תמונות:

nachalshorek

woqb5sl3